کد خبر: ۵۵۳۲
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه قلعه شقا

کوچه مسلم جنوبی‌۸ با درخت‌های قدیمی‌اش، از معابر مجاورش متمایز است. حرف از هویت و گذشته این کوچه که به میان می‌آید، قدیمی‌ها از «قلعه شقا» یاد می‌کنند.

کوچه مسلم جنوبی‌۸ با درخت‌های قدیمی‌اش، از معابر مجاورش متمایز است. اهالی از روشنایی و نور کم این معبر در شب‌ها گلایه دارند و می‌خواهند این مشکل برطرف شود. حرف از هویت و گذشته این کوچه که به میان می‌آید، قدیمی‌ها از «قلعه شقا» یاد می‌کنند و حالت روستایی این خیابان که به‌مرور شکل شهری به خود گرفته است. نسل جدید و ساکنان تازه خیابان نمی‌دانند این معبر با امکانات ورزشی و تفریحی‌اش، روزگاری قلعه‌ای معروف به نام «شقا» بوده است.

کوچه قلعه شقا

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (شقا) بیش‌از صد‌سال قدمت دارد و تاریخی‌ترین بنای این معبر است. این مسجد با کمک‌های مردمی ساخته شده و به‌همت نیکوکاران تا‌به‌حال سه‌بار بازسازی شده است.

کوچه قلعه شقا

پارک کودک، فضای بازی دل‌چسبی برای خانواده‌هایی مهیا کرده‌است که فرزند کوچک دارند.

کوچه قلعه شقا

دارالقرآن «کوثر» از سال‌۱۳۷۸ زیر‌نظر آموزش‌و‌پرورش در این معبر فعالیت می‌کند و علاوه‌بر فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های فرهنگی متعددی برای بانوان دارد.

کوچه قلعه شقا

مجموعه ورزشی «فاطمیه» برای علاقه‌مندان و دوستداران ورزش‌های توپی فنس‌کشی شده و پاتوق نوجوانان و جوانان پا‌به‌توپ محله است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44